16 Φεβ 2012

ΑΠΑΝΤΗΣΗ στο αρ. πρωτ. ΔΙΑΔΠ/ΦΑ.4/1/11-02-2012 του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης- Ιστοσελίδα Δήμου Μαραθώνα - Διευθύνσεις, E-mails Υπηρεσιών & Επικοινωνία με τους πολίτες


From: Μιχάλη Αποστολόπουλο [mailto:map@otenet.gr]
Sent: Thursday, February 16, 2012 4:08 PM
To: 'ma.saraki@ypes.gov.gr'; 'Nikolaos Archontas'; 'pressoffice@marathon.gr'; 'kdaramaras@synigoros.gr'; 'g.valatsou@ydmed.gov.gr'; 'press@ydmed.gov.gr'; 'zzoupis@ydmed.gov.gr'; 'i.bazeos@ydmed.gov.gr'; 's.stefanou@ydmed.gov.gr'; 't.devenes@ydmed.gov.gr'; 'd.pantazi@ydmed.gov.gr'; 's.anagnostopoulou@ydmed.gov.gr'; 'seedd@seedd.gr'; 'ΔΗΜΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ - ΔΗΜΑΡΧΟΣ'; 'info@marathon.gr'
Cc: 'Kyriakos Gkikas'
Subject: FW: Αφορά το αρ. πρωτ. ΔΙΑΔΠ/ΦΑ.4/1/11-02-2012 του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης- Ιστοσελίδα Δήμου Μαραθώνα - Διευθύνσεις, E-mails Υπηρεσιών & Επικοινωνία με τους πολίτες

ΣΥΜΗΜΜΕΝΑ (3)
Αγαπητή Κυρία Σαράκη,

Σας Ευχαριστούμε Θερμά για την απάντηση σας. Δείτε την απάντηση μας στο από 15/02/2012 ηλεκτρονικό σας μήνυμα.

Με Τιμή

Κ.Γ.& Μ.Α
 ---------------------------------------
ΛΟΝΔΙΝΟ  16 Φεβρουαρίου 2012

ΠΡΟΣ
Υπόψη κας Σαράκη

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ
& ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ/ΚΗΣ ΟΡΓΑΝ/ΣΗΣ ΚΑΙ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙ/Ν ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙ/Ν
ΚΑΙ ΠΑΡΑΓ/ΓΙΚΟΤΗΤΑΣ
                                   
Κοιν.
1.      Δήμο Μαραθώνα E-mailmayor@marathon.gr
2.      Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης E-mailseedd@seedd.gr
3.      Συνήγορος του Πολίτη   E-mail : kdaramaras@synigoros.gr

ΘΕΜΑ: Ιστοσελίδα Δήμου Μαραθώνα - Διευθύνσεις, E-mails Υπηρεσιών &  Επικοινωνία  με τους πολίτες
Αγαπητή Κυρία Σαράκη,
Λάβαμε την απάντηση μέσω του  αρ. πρωτ. ΔΙΑΔΠ/ΦΑ.4/1/11-02-2012, ηλεκτρονικού σας μηνύματος και σας  ευχαριστούμε θερμά.

Το ερώτημα μας όμως παραμένουν,  αφού ο Δήμαρχος Μαραθώνα
για λόγους ελέγχου και συγκεντρωτικής διοίκησης δεν κοινοποιεί  στην Ιστοσελίδα τις υπόλοιπες διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου των υπηρεσιών που ήδη διαθέτουν.

Όπως για παράδειγμα τα  e-mails :
Όπως και  άλλες διευθύνσεις που δεν γνωρίζουμε προς το παρόν, αλλά και ιδιωτικά Gmail υπαλλήλων (με διακίνηση δημόσιων εγγράφων) τα οποία  δεν αφορούν το θέμα μας.
Αν  τελικά ο Δήμος Μαραθώνα έχει επιλέξει τον τρόπο επικοινωνίας που φαίνεται  στο Σχετικό 1* , θα πρέπει να προβεί σε αλλαγές είτε προσθέτοντας στην ήδη υπάρχουσα φόρμα επικοινωνίας επισύναψη αρχείου, είτε βάζοντας τα τέσσερα  e-mails  στην  ίδια σελίδα.
Είναι άξιο λόγου να μιμηθούν όλες οι Υπηρεσίες που εποπτεύονται από εσάς το παράδειγμα, των στοιχείων επικοινωνίας του Σώματος Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης, ( Σχετικό 2, 3),  στο ίδιο πεδίο επικοινωνίας πέρα από τη φόρμα υπάρχει και ένα κεντρικό e-mail  της υπηρεσίας αυτής. Στη συνέχεια υπάρχει  δυνατότητα για περισσότερες ηλεκτρονικές διευθύνσεις με περισσότερα στοιχεία επικοινωνίας για το προσωπικό που στελεχώνουν την υπηρεσία αυτή.( Σχετικό 3)
Το ίδιο ακριβώς επιδιώκουμε και για το Δήμο Μαραθώνα.

Με την ευκαιρία αυτή  μας  δίνεται η δυνατότητα να εκφράσουμε το παράπονο μας προς την υπηρεσία σας, διότι σαν Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης  στο πεδίο επικοινωνίας της Ιστοσελίδα σας όχι μόνο δεν έχετε φόρμα  επικοινωνίας  αλλά ούτε ένα e-mail  επικοινωνίας. ( Σχετικό 4).
Εντύπωση μας προκαλεί ότι στο πεδίο τηλεφωνικός κατάλογος  (Σχετικό 5), και αφού κάποιος πατήσει την επιλογή pdf,(εφαρμογή αρχείου που απλοί χρήστες του διαδικτύου δεν διαθέτουν), τότε και μόνο τότε έχει κάποιος τη δυνατότητα εύρεσης ηλεκτρονικής επικοινωνίας.
Γεγονός που δεν μας παραξενεύει όταν την ίδια λογική ακολουθούν και άλλα υπουργεία.
Δείτε ακόμα ένα παράδειγμα για το Υπουργείο Περιβάλλοντος. Πέραν της φόρμας επικοινωνίας δεν υπάρχει πεδίο για επισύναψη αρχείου ή  ένα γενικό  e-mail   επικοινωνίας. ( Σχετικό 7).
Δείτε το πεδίο επικοινωνίας στο Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.( Σχετικό 8). Πολύ φτωχή επικοινωνία θα λέγαμε.
Όταν λοιπόν, εσείς σαν υπουργείο δεν αποτελείται το ιδανικότερο παράδειγμα, με πιο ηθικό έρεισμα θα μπορέσετε να πείσετε τις άλλες υπηρεσίες για να βελτιωθούν????????

Τέλος,
Από την επιστολή σας, αντιγράφουμε εδώ φράση “Κατά συνέπεια η υπηρεσία μας καλύπτεται από τις υποδείξεις του Συνηγόρου του Πολίτη προς το Δήμο Μαραθώνα”. Μπορεί να καλύπτεστε, αλλά δεν μας ενημερώνετε για το τι προβλέπεται να κάνετε για αυτό.

Αγαπητή Κυρία Σαράκη τι έχετε να πείτε ( προφανώς όχι ΕΣΕΙΣ, αλλά το Υπουργείο που εκπροσωπείτε), για όλα αυτά ??????????????????
Με Τιμή
·        Μ. Αποστολόπουλος
·        Κ. Γκίκας

Υ.Γ Παραθέτουμε τον Νόμο περί Τήρησης ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου όπου στην περίπτωσή μας  για τον Δήμο Μαραθώνα, προφανώς ακόμα ΔΕΝ τηρείται.

Συνημμένα - Πίνακας αιτήσεων πολιτών που παραμένουν αναπάντητα και σε εκκρεμότητα (χωρίς πρωτόκολλο και ενημέρωση για την πορεία προόδου της κάθε υπόθεσης)

*ΌπουΣΧΕΤΙΚΌ” είναι από print screens των Ιστοσελίδων που αναφέρουμε.

NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3979
Για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση
και λοιπές διατάξεις.

 Άρθρο 16
Τήρηση ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου
1. Κάθε φορέας του δημόσιου τομέα τηρεί ηλεκτρονικό
πρωτόκολλο, στο οποίο καταχωρίζονται πράξεις, όπως
η έκδοση, παραλαβή, κοινοποίηση, διαβίβαση εγγράφων,
τα οποία είτε εκδίδονται από αυτόν είτε βρίσκονται ή
περιέρχονται στην κατοχή του στο πλαίσιο της άσκησης
των αρμοδιοτήτων του.
2. Η καταχώριση στο ηλεκτρονικό πρωτόκολλο που
τηρείται από τον φορέα του δημόσιου τομέα πραγ−
ματοποιείται, ανεξάρτητα εάν η παραγωγή, έκδοση ή
διακίνηση εγγράφων πραγματοποιείται με ηλεκτρονικό
ή μη τρόπο και ανεξάρτητα εάν η διοικητική πράξη ή
ενέργεια διεκπεραιώνεται εξ ολοκλήρου ή εν μέρει με
ηλεκτρονικό τρόπο.
3. Τα συστήματα ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου εκδί−
δουν ηλεκτρονικό αποδεικτικό καταχώρισης που περι−
λαμβάνει στοιχεία ταυτοποίησης του εγγράφου, όπως
εκδότης, θέμα, ημερομηνία και ώρα καταχώρισης, καθώς
και το μοναδικό αριθμό ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου.
Ως χρόνος καταχώρισης στο ηλεκτρονικό πρωτόκολλο
λογίζεται η ημερομηνία και ώρα που αναγράφεται στο
αποδεικτικό καταχώρισης.
4. Η βεβαίωση καταχώρισης στο ηλεκτρονικό πρω−
τόκολλο γνωστοποιείται στο φυσικό πρόσωπο ή στο
Ν.Π.Ι.Δ. με χρήση ΤΠΕ, εκτός εάν αυτό έχει αιτηθεί ή επι−
λέξει διαφορετικά κατά την αρχική επικοινωνία. Με την
προϋπόθεση της ταυτοποίησης και της επιβεβαίωσης
ταυτότητας (αυθεντικοποίηση), τα συναλλασσόμενα με
τον φορέα του δημόσιου τομέα φυσικά πρόσωπα ή τα
Ν.Π.Ι.Δ. δια των εξουσιοδοτημένων από αυτά πρόσωπων
μπορούν να ενημερώνονται με χρήση ΤΠΕ αναφορικά
με τη διακίνηση των εγγράφων που έχουν πρωτοκολ−
ληθεί και εν γένει για την πορεία της υπόθεσης που
τα αφορά. 



----------------------------------------------------------
2012/2/15 Μαρίνα Σαράκη <ma.saraki@ypes.gov.gr>

----- Original Message -----
Sent: Wednesday, February 15, 2012 3:14 PM
Subject: Re: Ιστοσελίδα Δήμου Μαραθώνα - Διευθύνσεις, E-mails Υπηρεσιών & Επικοινωνία με τους πολίτες

15-02-2012

κοι Γκίκα και Αποστολόπουλε


Σχετικά με τα ερωτήματα που μας θέσατε με το από τις 11/02/2012 ηλεκτρονικό σας μήνυμα (το οποίο έλαβε αρ. πρωτ. ΔΙΑΔΠ/ΦΑ.4/1/11-02-2012) σας ενημερώνουμε για τα ακόλουθα

α) Ο αρ. πρωτ. του από 26/01/2012 ηλεκτρονικού σας μηνύματος έχει πάρει τον αρ. πρωτ. ΔΙΑΔΠ/ΦΑ.4/1/27-01-12 από την υπηρεσία μας

β) Στην τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε με τον κο Κουλουμπή από το Δήμο Μαραθώνα στις 10-01-2012, υπήρξε η δέσμευση από την πλευρά του Δήμου να αναρτηθούν τέσσερις συνολικά ηλεκτρονικές διευθύνσεις (του press office, του Γραφείου Δήμάρχου, της Γραμματείας του Δημοτικού Συμβουλίου), εκτός από τη φόρμα επικοινωνίας η οποία ήδη υπήρχε για αποστολή e-mail στο Δήμο.  Η δέσμευση αυτή απ' ότι μας ενημερώσατε κι εσείς έχει υλοποιηθεί.

γ) Με το άρθρο 5, παρ. 1 του Νόμου 3979/2011 (ΦΕΚ138 Α΄-16/06/2011) «Για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και Άλλες Διατάξεις» καθιερώνεται η υποχρεωτική δημιουργία δικτυακού τόπου σε κάθε φορέα του δημοσίου, οι λεπτομέρειες της οποίας θα καθοριστούν με Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.  Στην παρ. 2 του ίδιου άρθρου ορίζεται ότι ο δικτυακός αυτός τόπος «οφείλει να παρέχει με κάθε πρόσφορο τρόπο τη δυνατότητα επικοινωνίας των φυσικών προσώπων και των Ν.Π.Ι.Δ. με τον φορέα του δημοσίου τομέα, ιδίως με τη διάθεση της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τη διαμόρφωση ειδικού χώρου για τη διατύπωση των ερωτημάτων κάθε ενδιαφερομένου.

Από τα πιο πάνω προκύπτει ότι μόνο μετά τον καθορισμό των λεπτομερειών για τη δημιουργία δικτυακού τόπου σε κάθε φορέα του δημοσίου, θα καθοριστούν και οι λεπτομέρειες για τη δημιουργία των διευθύνσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

δ) Με την εγκύκλιο της υπηρεσίας μας αρ. 21205/ 31-10-2011 ζητήσαμε από τους φορείς του δημοσίου τομέα οι οποίοι ήδη διαθέτουν διαδικτυακό τόπο να αναρτήσουν άμεσα και σε εμφανές σημείο τις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αντιστοιχούν στους υπαλλήλους τους ή τις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου των Διευθύνσεων/Τμημάτων τους ή ελλείψει αυτών τις διευθύνσεις του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της Γραμματείας/ Πρωτοκόλλου.  Πολλές υπηρεσίες δεν έχουν προς το παρόν (μέχρι να τεθεί σε εφαρμογή το ΄αρθρο 5, παρ. 1 του Ν. 3979/2011) τη δυνατότητα δημιουργίας μεγάλου αριθμού διευθύνσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.  Από την εγκύκλιό μας είχε ζητηθεί στις περιπτώσεις αυτές να αναρτάται τουλάχιστον η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της Γραμματείας/ Πρωτοκόλλου κάθε υπηρεσίας

Κατά συνέπεια με τη δημιουργία τεσσάρων ηλεκτρονικών διευθύνσεων στο Δήμο Μαραθώνα και με την ύπαρξη ειδικού χώρου για τη διατύπωση ερωτημάτων κάθε ενδιαφερομένου τον οποίο ο Δήμος διέθετε από πριν, κρίνουμε ότι η περίπτωση του Δήμου Μαραθώνα δεν χρήζει πρόσθετων ενεργειών από την υπηρεσία μας.

ε) Όσον αφορά το τρίτο αίτημά σας,  θεωρούμε ότι στο έγγραφο του Συνηγόρου του Πολίτη αναφέρονται όλες οι απαραίτητες διατάξεις σχετικά με την πρωτοκόλληση των εγγράφων τα οποία διακινούνται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.  Κατά συνέπεια η υπηρεσία μας καλύπτεται από τις υποδείξεις του Συνηγόρου του Πολίτη προς το Δήμο Μαραθώνα.
    
Με εκτίμηση
Μαρίνα Σαράκη
Υπάλληλος ΔΙΑΔΠ

-----------------------------------
ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΠΟΥ ΑΚΟΜΑ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΘΗΚΕ...

1 σχόλιο :

  1. Τι να τις κάνετε τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις αφού ο Δήμος δεν απαντάει έτσι και αλλιώς.
    Σαν πολίτες μας έχουν γραμμένους.
    Το μαγαζί διαλύθηκε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα κίνητρα μας δεν είναι πολιτικά. Δρούμε σαν ενεργοί ή μη πολίτες με αποκλειστικό γνώμονα την βελτίωση λειτουργίας των υπηρεσιών και δράσεων του δήμου μας.
Έχουμε ανάγκη και την δική σου συμμετοχή. Γράψε το σχόλιό σου.